Thursday, November 01, 2012

Her Normal İnsan Gibi

Tam da ona göre, her şeyi ile istediği gibi bir defter arayışının ömür boyu sürebileceğini fark eden her normal insan gibi ben de kendi defterimi yapmaya karar verdim. Aşağı yukarı çıkardığım şablon çerçevesinde, hem kendimi bu işe adamak, hem de söz vermiş olup da yapmamış olmamak için müstakbel defterimin olmazsa olmazlarını bir bir yazıyor, sonra da bir araya getirdiğim olmazlarımdan tam da aradığım defteri yapıyorum, evet.

Birinci ve en önemli olmazımız, tercihen 90 ya da 100 gram ağırlığında fildişi çizgisiz kağıt. Matbaacılardan çok arar ve tuhaf sorulara cevap verirseniz bu kağıdı bulabilirsiniz, ancak bu niteliklerdeki bir yaprak kağıdın yaklaşık 50 kuruştan başladığını söyleyelim, 100 sayfalık defteriniz için bir Moleskine parası vermeye değer mi hesabını siz edin. Bu sebeple muhtelif kırtasiyelerde satılan ve 90 gram fildişi kağıda sahip olan eskiz defterlerinden Lutart Academie Sketch Pad ile işimizi göreceğiz. Adamlar halihazırda yapmışlar defteri, kullansana dediğinizi duyar gibiyim, hmm ivit..


İkinci olmazımız ise, kullanacağımız bu defterin kağıtlarını istediğimiz boyutta kestirmek olacak. Ben ne yanımda taşımakta zorlanacağım kadar büyük, ne de ancak küçük notlar alabileceğim kadar küçük defterleri sevmiyorum. İdeal defterde sağ elim satırı hemencecik bitirip kendini yere atmamalı, defterin yüksekliği de kısacık olmamalı. Kendime göre 14x14 cm gibi bir boyut belirledim ideal defter için ve evet bu ölçülerin ideal olduğunu savunabilirim.

Kesilen kağıtlarımız, evdeki araç gereç henüz bir defter dikmek veya ciltlemek için yeterli olmadığından (belki ileride) spiral cilt yaptırılmak üzere kırtasiyeye götürülecek. Biraz amatör işi gibi görünse de spiral ciltli defter kullanmak bazen ortadan ayırması zor olan dikişli defterlere göre daha pratik olabiliyor.

Gelelim işin defterimizin çakma bir ajanda gibi görünmeden nasıl karizmatik olabileceğine. Ben bunun için kalkyerineyat Demet'in etsy ve benzeri el uğraşı sitelerinden vakti-zamanında aldığı damgaları kullanacağım; bu da demektir ki 365 tarih ve 365 gün damgalayacağım! Damga işini ağırdan almaya karar verdim, ihtiyacım oldukça basacağım tarihleri, tahminim bir süre sonra damga diye bildiğin kalem kullanacağım tarih atmak için..

Defterinizin önüne arkasına istediğiniz malzemeden kapak yapabilirsiniz. Ben en önde bir buzlu asetat, onun arkasında da iki adet karton kullandım. Kartonları boş bırakmak niyetinde değilim, siz de kafanıza göre bir şeyler çiziktirip yapıştırıp defterinizi kişiselleştirebilirsiniz. 

Bu son derece basit, boş, fildişi deftere baktıkça içim açılıyor. Kolay gelsin..





No comments: